Az először 2001 őszén megrendezett Országos kompetenciamérés a közoktatásról szóló törvényben meghatározott tanulók 6., 8. 10. évfolyamos csoportjának teljes körében a szövegértési képességeket és a matematikai eszköztudást méri fel.
Az Országos kompetenciamérések története
A magyar közoktatás országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, és mára már Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon.
A 2001-es évben 5. és 9. évfolyamon indult a felmérés és ősszel zajlott, a 2002/2003-as tanévben a mérés átkerült a 6. és 10. évfolyam végére. A 6. és 10. évfolyamhoz csatlakozott 2004-ben a 8. évfolyam is, így alakult ki a mai mérési rend. Az évfolyamváltáshoz a tartalom változása is igazodott, de a felmérés mérési területei nem változtak. A kompetenciaméréshez 2006-2012. között az Országos készség- és képességmérés is csatlakozott, amely a kompetenciaméréssel egy időben a 4. évfolyamos tanulók alapkészségeinek fejlettségét vizsgálta.
Az intézményi összefoglalók megtekinthetők itt:
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2009
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2010
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2011
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2012
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2013
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2014
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2015
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2016
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2017
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2018
Kompetencia mérés-intézményi összefoglaló 2019